משבר הדסה • המנכ"ל קפלן התפטר מתפקידו

    דוקטורס אונלי No Comments on משבר הדסה • המנכ"ל קפלן התפטר מתפקידו
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אביגדור קפלן הודיע על התפטרותו מתפקידו כמנכ"ל המרכז הרפואי "הדסה" בירושלים. במקומו מונתה באופן זמני פרופסור תמר פרץ, ראש אגף האונקולוגיה בבית החולים. ממלא מקום יו"ר דירקטוריון הדסה, אבי בלשניקוב, קיבל את התפטרותו של קפלן. המהלך נעשה כשבועיים לאחר האישור שהעניק שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, לתוכנית ההבראה למרכז הרפואי-אוניברסיטאי שהוסכמה בין ארגון נשות הדסה, המרכז הרפואי, ועדי הרופאים והעובדים וממשלת ישראל.

    קפלן הודיע מיד עם אישור ההסכם שהוצג לבית המשפט כי "ישקול את צעדיו", בשל התנגדותו למינוי של חשב-מלווה מטעם המדינה כפי שהתוותה תוכנית ההבראה. במכתב ההתפטרות שלו כתב קפלן : "החשב המלווה אמור ליטול חלק שוטף בניהול הדסה לצד המנכ"ל, אבל מבלי שיהיה אחראי לתוצאות מהלכיו… הדבר אינו מתאים לבית חולים העוסק בהצלת חי אדם ובריפוי חולים. האחריות לניהולו התקין של בית חולים מוטלת בחוק על כל המערך הרפואי והמנהלי ובראשם על המנכ"ל".

    קפלן טען עוד, כי הממשלה לא נענתה אפילו לבקשתו שהחשב המלווה לא יוכל לעצור רכש תרופות וציוד רפואי מתכלה לבית החולים. עוד הוא מפנה במכתב ההתפטרות טענות כלפי ארגון נשות הדסה. לטענתו, סוכם בין נשות הדסה לבין הממשלה שסמכויות המנכ"ל יקוצצו מעתה משמעותית ויהיו פחותות מסמכויות מנכ"ל המקובלות במרב התאגידים, לרבות גופים ציבוריים. טרם התקבלה תגובת הארגון לדברים.

    "כלכליסט" דיווח היום, כי "גורמים בבית החולים" זיהו מתיחות שהשתררה בין קפלן לנשות הדסה והדירקטוריון בעקבות תוכנית ההבראה. לפי הדיווח, לחברי הדירקטוריון "היתה הרגשה שקפלן הרחיק את הדירקטוריון במידה רבה מהשפעה על הנעשה בבית החולים". העיתון כתב כי המתיחות גברה כאשר קפלן "ניסה לעשות יד אחת עם ועדי הרופאים למניעת סעיף בהסכם שקבע כי הדירקטוריון הוא שיאשר מינויי בכירים ומנהלי מחלקות".



    0 תגובות